Sol över mitt rike

Soligt var det i fredags, riktigt skönt att det börjar bli lite vårväder!  Hur som helst så var jag upp ovaligt tidigt imorse pga att jag skulle besikta bilen den morgonen, även att jag fick åka in själv då min mycket trötta vän Tomas (Habrich a.k.a Pastapenis) Palulis var för trött för att följa med och hellre ville sova tills det var mörkt ute..


Besiktningen gick på 5min och bilen gick rakt igenom. På vägen in mot stan kände jag att det var dags för lunch så jag drogen sväng på stan och kollade runt lite och gick sedan på Subway och köpte en rejäl macka som jag tog med mig till hamnen för att sitta där i solen och äta, efter att ha käkat upp mackan så satt jag säkert kvar en timme till, och lät solen njuta lite extra av mig! ;)


Åkte sedan upp på Donken och köpte en glass, fick även en höna på köpet, glassen var mycket god men hönan måste ha passerat utgångsdatumet :P Hur som helst, sen åkte jag och Hönan (även känd som Robert) hem till Nolby där vi bor. Efter att ha suttit vid datorn några timmar så gick jag över till Palulis för att glo på en film vilket vi också gjorde, tror den hette Animal 2 eller liknande.

Efter att filmen var slut så hördes att jävla liv i trappuppgången och vi undrade vad det var frågan om, Palulis som är lite vidskeplig trodde direkte att det gröna marsmän som ville åt hans porrsamling så han skyndade sig att gömma undan allt medans jag öppnade dörren och kunde konstatera att det faktiskt var Larsa som hade fest och att halva festen var i trappuppgången, så vi fortsatte med vårt men fick några oväntade besök från festfolket under oss.


Lite senare i brist på annat så gick vi ner för att kolla vad folket på festen hade för sig och vid denna tidpunkt hade de flesta dragit hem men en tapper skara män satt kvar och drack sina öl medans andra åt glasflaskor. Enligt han som åt glas som vi kan kalla "Mårten gås" så kunde varje människa äta glas utan att det skulle vara farligt, men det hade vi svårt att tro på så vi ringde 112 och fråga vad dom hade att säga om det hela och om de ville ha in honom på sjukhuset för annars kunde hans tarmar gå sönder men Mårten gås ville hellre ut och flyga för han skulle tydligen hoppa från balkongen så alla fick ju bära in Mårten och brotta ner honom i soffan för i detta läge betedde han sig som den vildaste gåsen världen skådat!

 Därefter däckade han men vaknade upp var 10onde minut och fick någon typ av panikattack och skulle ut på balkongen så vi fick typ sitta och trycka ner han hela kvällen, under den här tiden hade Palulis pratat med sjukan och polisen och de hade kommit fram till att polisen skulle komma och skjutsa honom till sjukhuset, läkaren hade sagt att om han hade minsta on skulle han komma in och man kunde se på honom att han hade ont när han i sömnen låg och spände sig.


Men när 3 poliser kom instormandes i lägenheten som för övrigt såg beredd ut att slå ner första bästa person, så hade han tydligen just spytt och var kontakt bar igen och sa att han verkligen inte ville till sjukhuset för han hatar tydligen sjukhus och eftersom han också sa att han inte hade ont så fanns det inte så mycket någon av oss kunde göra även fast vi ville få in han på sjukhuset så kunde inte polisen ta in honom mot sin vilja. Polisen åkte och vad tror ni inte vår lilla Mårten säger, jo då! erkänner han att han har hur ont som helst i halsen och magen, något tröttsamt skulle jag vilja påstå, men som tur var skulle inte Mårten gås sova ensam utan tillsammans med sin övernattningskamrat Pelle Bäver (som också är ett påhittat namn) så jag gick hem och bestämde mig för att aldrig gå på fest nykter igen..


Tack och hej, leverpastej


Kommentarer
Postat av: aiiDaH

Hahaha , ett gott skratt förlänger livet , tack för den snorken !
Du är kung !! :D:D

kisses and hugs / a . . .

2008-04-20 @ 02:00:07
URL: http://aiidah.blogg.se
Postat av: Anonym

Hahaha, du bloggar så jäkla bra :)

2008-04-23 @ 11:53:11
Postat av: Jim

man tackar! =)

2008-04-23 @ 23:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0