Krigsskadad!

Efter många år av tok, alkohol, och slit!? Så nådde kroppen tillslut sin gräns i somras. Ett hål öppnades vid naveln i bukväggen och sedan dess har det ploppat ut en tarm där och bildad en knöl under huden lite då och då. Detta var grovt störande så därför har jag opererat (min gammla krigsskada!?) mig idag..

Kom till sjukan 08:00 imorse och hoppades få det överstökat fort, men med min vanliga otur så skulle inte det bli fallet! Klockan 11:00 så fick jag ett glas saft och den miserabla nyheten om att dom inte kunde operera mig förens efter lunch.. även att jag inte hade ätit förens 19:00 dagen innan så jag var ju en aning (mycket) hungrig vilket jag även påpekade och sa att det första jag skulle göra efter operation var att dra på Max å käka Maxmål. Det var tydligen väldigt roligt för i princip alla i väntrummet började garva! vad är så roligt med ett maxmål!?

Klockan var nu 13:00 och jag fick byta om och lägga mig på en säng och vänta istället då dom tyckte jag såg så trött ut.. Konstigt? efter att ha gått upp svintidigt för att duscha å gö mig klar och sedan suttit på en stoljävel flera timmar i sträck... Sängen var väldigt uppskattad.

Även att jag fick 20 storlekar för stora kalsonger (om man nu kan kalla dom det, såg mer ut som tanttrosor från 40 talet) så varje gång jag skulle upp och göra nått som t.ex. toa besök så var jag tvungen att hålla fast dom för att inte få ett par benvärmare istället!

Klockan 15:30 var det äntligen dags för min operation, så jag fick käka piller stora som pungkulor sedan röra mig mot operationssalen, jag fick även gååå dit, vilket gav många skumma blickar då jag och drog i kalongerna hela tiden. När vi äntligen var framme i salen där det skulle ske så la jag mig på bädden och fick sedan en spruta med sömmnmedel och ca 3 sekunder senare så sommna jag och 2 timmar senare vaknade jag på uppvaket eller vad det kallades, med en jävla smärta i magen så bad jag om smärtlindring. fick först en spruta men efter fem minuter så var det fortfarande inte bra så dom gav mig en till, därefter mådde jag som en kung och dom körde tillbaka mig till avdelningen där jag väntat från början och det bjöds även på fika när jag kom dit vilket gjorde mig väldigt lycklig, sen drog jag på mig mina egna kläder med kalsonger som faktiskt passar och ringde sen efter morsan som kom och hämta mig, gissa vart vi drog sen?, jo på Max och tillslut fick jag mitt efterlängtade Maxmål! =)

Det var allt från denna gamla krigsveteran
Skriver om helgen imorn för just nu orkar jag inte skriva mer

Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0